niedziela, 22 czerwca 2014

Makijaż- najczęstsze błędy


Każdej z nas zdarza się gorszy dzień jeżeli chodzi o makijaż- w lewym oku kreska wędruje ku górze, w prawym  ucieka na dół. Dzisiaj chciałabym zilustrować Wam najczęstsze błędy ,,makijażowe'' jakie popełniamy.
Zbyt ciemny podkład. Osoby o szczególnie jasnej karnacji powinny przykuwać dużą uwagę do odpowiedniego koloru podkładu. Jak widać na powyższym zdjęciu, tworzy się ,,pomarańczowa maska'', która nie tylko wygląda bardzo nieestetycznie, ale też nienaturalnie. 
Jak widać powyżej, idealnie dobrany podkład ,,stapia się'' z odcieniem naszej skóry, dzięki czemu jest niewidoczny. 
Czarne, grube i przedłużone brwi. Jest to chyba najgorsza krzywda, jaką same możemy sobie wyrządzić. Wstyd się przyznać, ale na początku, gdy eksperymentowałam z malowaniem brwi, sama rysowałam sobie takie gąsienice:P. Dziewczyny o delikatnych rysach, rysujące takie własnie brwi, wyglądają po prostu karykaturalnie. 
Zatem o wiele lepiej jest użyć nieco jaśniejszych cieni niż kolor włosów, i podkreślić kształt brwi, nie dorysowując ich. 
Posklejane rzęsy, źle roztarte cienie, gruba kreska. Często spotykanym błędem są mocno podkreślone rzęsy. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że rzęsy ,,sklejają się'', i tworzą cztery grube włoski, które z całą pewnością nie wyglądają ładnie.
Źle roztarte cienie sprawiają, że nasze oko wygląda jakby było podbite. Tworzące się wówczas plamy wyglądają po prostu na brudne.
Niewątpliwie ta wersja wygląda estetyczniej. Dla podkreślania rzęs nie potrzebujemy każdego tuszu do rzęs jaki posiadamy pod ręką. Wystarczy jeden, bądź dwa. Ja wybrałam jeden wydłużający, a drugi podkręcający.
Dobrze roztarte cienie do powiek nie sprawią, że powstaną zacieki czy plamy. Najlepszym sposobem, na uzyskanie takie efektu, są pędzelki o miękkim włosiu, które znacznie ułatwiają rozcieranie cieni.

Według mnie węższa kreska na górnej powiece wygląda naturalniej, ale umiejętnie wykonana ,,grubsza kreska'' nie będzie wyglądać źle.
Bronzer, róż, za ciemna konturówka. Częstym błędem może okazać się zbyt duża ilość bronzera lub różu. Jak widać na powyższym zdjęciu (prawa strona), za dużo różu wygląda po prostu banalnie. Po lewej stronie nie wygląda to już źle, widać za to podkreślone kości policzkowe. Również po tej stronie nie użyłam różu, gdyż przy mojej bardzo jasnej karnacji, nie wygląda to ładnie. Natomiast jeżeli któraś z Was ma nieco ciemniejszy odcień skóry, to z niewielką ilością różu z pewnością będzie się prezentować bardzo świeżo i dziewczęco.
Ostatnim już problemem będzie nieodpowiedni kolor konturówki. W tym przypadku (prawa strona), kolor konturówki odpowiada kolorze ust, jednak widoczny kontur wszystko niszczy. Dlatego lepszym wyjściem jest roztarcie konturówki tak, aby nie tworzyła widocznej linii.

Mam nadzieję, że ten post zaciekawił chociaż niewielką część z Was :)

21 komentarzy:

  1. Ciekawy post, sama niedawno wyeliminowałam moje makijażowe błędy

    http://miinikaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłaś może posta o tym jak pokreślić kości policzkowe? Możesz mi zdradzić jakiego podkładu, pudru i bronzera używasz? Ja mam bardzo jasną karnację i ciężko mi znaleźć odpowiadający jej kolor. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam :) Podkreślam je tylko perełkami brązującymi z Avonu, podkład Manhattan easy match, a puder z Oriflame the one

      Usuń
    2. Moja siostra mi je polecała, a ja: "Nie! Co ty? Ja przecież jestem blada, to te perełki będą brzydko wyglądać." A u Ciebie wygląda pięknie, więc może jednak się skuszę. :3

      Usuń
  3. Brak naturalności w każdym elemencie .... jak dla mnie to jest tandetna tapeta..... brzydota w każdym calu..... kto się tak maluje na co dzień, chyba panienki na autostradzie..... to wszystko jest tak sztuczne, wulgarne ....żal mi Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten ,,prawidłowy'' makijaż wcale nie jest wulgarny czy tandetny :) ten po prawej stronie głównego zdjęcia ma pokazać czego należy unikać, by nie wyglądać co najmniej śmiesznie :)

      Usuń
    2. Hmm, jak dla mnie i na prawym zdjęciu i na lewym wygląda to bardzo sztucznie..

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba! A polecasz coś osobom ciemniejszej karnacji o brązowych oczach, trochę skośnych, by optycznie powiększyć wzrok? Tak delikatnie prawidłowy jak powyżej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba najlepsza będzie kreska na górnej powiece :) mi samej bardzo powiększa oczy :)

      Usuń
    2. Dzięki i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Skoro uważasz się za taką piękną daj jakieś zdjęcie bez makijażu brzydulko z autostrady. ;) swoim "prawidłowym makijażem" chcesz ukryć swoje niedoskonałości i niską samoocene a skoro nie dodasz tu zdjęcia bądź usuniesz ten komentarz tylko przyznasz sie do tego wszystkiego ;) żenada dziewczynko :) zmądrzej i nie wypinaj tak tych ust bo wyglądasz jakbyś miała zaraz komuś obciągnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd pomysł, że uważam się za piękną?:) Myślę, że makijaż właśnie po to jest, by ukryć swoje niedoskonałości i wyeksponować atuty, więcej luzu :)

      Usuń
    2. Ja nie wierzę, jacy bezczelni potrafią być ludzie! To nie jest nawet krytyka. Jedynie zwykłe chamstwo. Każda kobieta makijażem chce jedno ukryć, drugie uwydatnić. Po to on właśnie jest. Uważasz, że to jest oznaka niskiej samooceny? Że jeśli ktoś się maluje, to myśli, iż jest brzydki? Znam wiele pewnych siebie kobiet i wszystkie się malują na co dzień i nie widzę w tym nic złego, jak większość społeczeństwa. Chyba jasne jest też, że jeśli ktoś dodaje zdjęcie na bloga, albo facebook'a, czy gdziekolwiek to stara się wyjść na nim jak najlepiej. Nie widzę powodu, żeby musiała wstawiać zdjęcie bez makijażu, bo i po co? Coś musi komukolwiek udowadniać tym. Nie wydaje mi się, że jest to konieczne. Poza tym był to post o makijażu. A Twój komentarz w tym kontekście wygląda: "Jak to? W poście makijażowym jest makijaż?! :O". Słabe. Bardzo mnie oburzyła Twoja wypowiedź. Odniosłam się tylko do jej części, bo reszta jest wulgarną złośliwością.

      Usuń
    3. Sama lepiej bym tego nie ujęła, dziękuję bardzo :))

      Usuń
  6. Bialy, nie zamaskujesz przejazdu traktorem po buzi;* hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haahahahaha no weź, starałam się :( :D

      Usuń
  7. czy w waszej szkole można malować paznokcie? :) btw, miałaś może kiedykolwiek żele? :) cudownie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam tendencję do przesadzania, zawsze mnie poniesie :P nie umiem też dobrze podkreślić kości policzkowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, mnie też często ponosi :D

      Usuń